הלוגו שלנו
יצירת קשר באמצעות Whatsapp

טיפים לבחירת ציוד לרכיבת אופנוע

טיפים לבחירת ציוד לרכיבת אופנוע

כל רוכב אופנוע או קטנוע צריך בגדר חובה לפי חוק קסדה, זהו הציוד המינימלי שהחוק דורש. רוכב שבאמת מתעניין בבטיחותו "יגדיל ראש" ויצטייד במעיל ממוגן, כפפות, מגני ברכיים או מכנסיים ממוגנות, נעלי רכיבה ועוד, אין באמת סוף למיגון שרוכב יכול לרכוש לעצמו, לדעתנו הציוד שבאמת הוא בגדר חובה לרוכב המחיל הוא כזה:

  1. קסדה- קסדה בטיחותית צריכה להיות עם תקן DOT או ECE בגדר חובה, אסור לרכוש קסדות ממקורות לא ידועים או להזמין בכל מיני אתרים לא מוכרים. הקסדה צריכה לשבת הדוק על הראש, חשוב מאוד לא להתפשר על נוחות בהתחלה, קסדה שהיא במידה הנכונה תמיד תלחץ בימיה הראשונים ואסור להתפתות ולרכוש קסדה במידה גדולה יותר. בנוסף אנחנו ממליצים לרכוש קסדה שריפודיה עשויים מחומרים מדפי זיעה להתמודדות טובה יותר עם הקיץ הישראלי.
  2. מעיל- המעיל הוא לא בגדר חובה לפי החוק, אך מספיק פעם אחת שתפגשו את האספלט הלוהט ללא מעיל כדי להבין שזה פריט לבוש חובה בכל הקשור ברכיבת אופנוע. ישנם מגוון מעילים מחומרים שונים, כמו מעילי עור וקורדורה, מעיל עור תמיד יהיה עמיד יותר בפני החלקות אך גם חם יותר. מעיל קורדורה יכול להגיע במגוון סגנונות והתאמה לתנאי מזג האוויר אך יהיה פחות עמיד בזמן החלקה במהירות גבוהה יחסית למעיל עור. את המעיל יש לבחור כך שהוא יישב צמוד לגוף שבקרה של תאונה או החלקה המעיל יישאר צמוד לגוף ולא ישאיר חלקי גוף חשופים.
  3. כפפות- הרעיון של כפפות מאוד דומה לרעיון במעילים מבחינת חומרים וסגנונות, למשל, כפפות קיץ מבד מסוים יהיו נעימות יותר בקיץ אך במקרה של החלקה הן לא עמידות מספיק כמו כפפות עור. אורך חיי כפפת עור ברוב המקרים יהיה ארוך יותר מכפפות בד למיניהן, זה קורה מפני כפפות מבד רגישות יותר לזיעה, המלח שבזיעה הורס לאט את התפרים ואם הרוכב לא יכבס מידי פעם רוב הסיכויים שהכפפה תחזיק במקרה הטוב עונת רכיבה אחת.
  4. נעלי רכיבה- נעלי הרכיבה הן אביזר חובה לכל רוכב אופנוע, בין אם הוא מתחיל או וותיק. במקרה של תאונת אופנוע הנעליים הן בין פרטי הלבוש הראשונים שפוגשים את האספלט הלוהט, בהמון מקרים נעליים רגילות יקרעו או יעפו ישר מהכף הרגל. נעלי רכיבה הן שונות מעט במבנה ובקשירתן, בדרך כלל גם תמצאו בנעלי רכיבה איכותיות אבטחה לקשירת השרוכים שמבטיחה שלנעל יהיה מאוד קשה לעוף מכף הרגל.
  5. מכנסי רכיבה- מכנסי רכיבה חשובים ביותר בזמן החלקה, בבד שממנו עשויים המכנסיים בדרך כלל תמצאו חוטי קבלר שיחזקו את מבנה הבד כך שהוא לא יקרע במהלך החלקה, יש רוכבים שמעדיפים מגיני ברכיים על המכנסיים הרגילים שלהם, חשוב לזכור שבמהירות גבוהה הסיכוי שמגן הברכיים יישאר במקומו נמוך מאוד. 

אנחנו ממליצים בחום למדוד את כל הציוד שאתה הולך לרכוש לפני הרכישה, חשוב מאוד שכל הציוד "יישב" על הגוף בצורה נכונה וצמודה ככל שאפשר. פעולה זאת חשובה למען הציוד, כך הוא יעבוד במקרה שצריך אותו על הצד הטוב ביותר ובנוסף גם תיראו טוב ולא מרושלים 😉